domingo, 21 de marzo de 2010






ULERMENA




1- Ez, pertsona guztiek askotan besteen laguntza behar dutelako.


2- Zaintza lanak egiten dituzte, errenta maila altuko emakumeentzat lan eginez.


3- Zainketa lanak bizitza zikloaren arabera aldatzen direla.



4- Gaur egun ekonomiari bakarrik ematen zaiolako garrantzia, eta beste lanei ez.




GAIA




Ekonomiari ematen zaion gehiegizko garrantzia.




LABURPENA




Gaur egungo jendeen bizitzak ekonomia inguruan mugitzen dira. Ez daukate benetako independentzia, faltsua baizik, guztiok behar dugulako besteon laguntza. Zainketa lanak emakumeenak dira gehienetan, baina ekonomiarekin ez dutelako erlaziorik ez zaie inportantziarik ematen.






MOLDATU ESALDIAK




1-Ekonomia merkatuaz arduratzen da. Beraz, merkatutik kanpo egindako lanak ez ditu kontuan izaten.


2-Sistema ekonomikoa autonomo bezala azaltzen zaigu. Nola nahi ere, nabarmena da erreprodukzio lanik gabe ez lukeela luzaro iraungo.


3-Inkesten arabera, emakumeek etxeko lanaren %75etik gora egiten dute. Hala ere, gizonen partaidetza askoz txikiagoa da.



4-Bizitzan, noizbait, denok dugu besteen laguntzaren beharra. Ondorioz, merezi du hori kontuan izatea.


IDAZLANA


Gaur egun edozein motako zaintza lanak aurki dazakegu, denek gure etxeko lanekin erlazioa dute. Baina nabarmendu behar dira ere kalekoak, soldata baten truke egiten direnak.
Arropa garbitu, janaria prestatu ,ohea egin....lan horiek nabarmendu egin behar dira etxe arrunt batean. Normalean horrelako lanik nire ama egiten ditu, baina nik eta nire aitak saiatzen gara amari beti laguntzen. Normalean afaria nire aita prestatzen du, nire amak lanean dago eta. Larunbatetan eta igandeetan batez ere nire anaiak eta nik gure gela txukuntzen dugu ,eta berria bazen bezala usten dugu.
Kanpoko laneetan nire aitak ordu gehiago ematen ditu lanean, horregatik etxean la gutxiago egiten ditu.
Nik nire gurasoei asko lgun arren, ni oso alferra naiz normalean.Nik etxean edozei  gauza eraman dezaket orduak egiten; adibidez bideojokoetan, puzzle bat egiten...Baina bai eskola bai akademia denbora asko kentzen dizkit. Batxillerra oso gogorra da, horregatik egunero eraman behar dugu lana.
Denek gaur egun edozein motako lana bilatzen ari da , krisian gaude eta, gainera gaur egungo lanek diru gutxiren truke egiten dira. Gero eta jende gehiago paruan daude,horregatik oso importantea da lana gogorra egitea zure lana mantentzeko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario